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O novo ciclo de transformação digital do varejo

The New Cycle of Digital Transformation in Retail

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Mesmo com a covid-19 mais sob controle, o comércio mostra que continua a funcionar bastante no digital – “alguns estudos indicam que aproximadamente 80% dos novos consumidores digitais continuarão a usar meios de consumo online, em uma vasta gama de categorias de varejo”, diz Tiago Batitucci, head de e-commerce da Nestlé.


Com isso, espera-se não uma mera continuação da digitalização que vinha acontecendo no varejo brasileiro, mas um novo ciclo de transformação digital nos próximos dez anos. O que devemos esperar desse novo ciclo? MIT Sloan Management Review Brasil uniu-se à CI&T numa investigação para entender as características e os desafios desse ciclo.

Even with covid-19 more under control, commerce clearly continues to function ver much on digital – “some studies indicate that approximately 80% of new online consumers will continue online purchasing means across multiple retail categories”, says Tiago Batitucci, head of e-commerce at Nestlé.


Therefore, it is expected not only the continuation of the digitization we see in the Brazilian retail industry, but a new cycle of digital transformation in the next ten years. What should we expect from this new cycle? MIT Sloan Management Review Brazil joined CI&T in an investigation to understand the characteristics and challenges of the coming changes.


Conteúdos deste paper MIT Sloan Review Brasil e CI&T:

In this paper, MIT Sloan Review Brazil and CI&T will show theirs findings:

Consumidor que já é omnichannel empurra o varejo na busca por respostas e inovação contínua

Expectativa por rapidez, segurança e individualização impacta manejo do backoffice das empresas: tecnologia é ferramenta para garantir eficiência

Transformação digital do varejo aprofunda conexão entre os diversos pontos de contato com o consumidor: ponto de venda físico ganha novo papel na estratégia;

O desejo do consumidor brasileiro pelo novo com cara de antigo: players do varejo precisam conhecer seus clientes cada vez melhor para manter relevância e preferência

Data science emerge como nova fronteira na trajetória de transformação digital

Pandemia acelerou processo que levaria dez anos: e os próximos 10 já estão mapeados

How the omnichannel consumer is pushing retail towards new solutions and non-stop innovation

Great expectations for speed, security and individualization are impacting the management of companies' backoffices too; technology gets a new role

Digital retail transformation deepens the connection among all the points of contact with the consumer; the physical point of sale gets a new role in the corporate strategy

“Old” in the new “new”: Brazilian customers ask for old-fashioned purchasing experiences; retail players need to know their customers better and better to maintain relevance and preference

How data science is emerging as the new competition paradigm in many companies

Pandemics accelerated a process that would take ten years: and the next ten years have already been mapped

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